Ofte stillede spørgsmål

Hvad er en bevilling?
Når du opretter en profil på mitliv.dk får du mulighed for at bestille produkter, som er omfattet af en bevilling fra din kommune. En bevilling er en accept fra din kommune på at de vil betale udgiften for et eller flere produkter. Du skal have en bevilling fra din kommune for, at du kan foretage dine bestillinger med betaling via bevilling. Når du bestiller det/de produkter du er bevilget her på MitLiv., afregner vi direkte med kommunen. Vi forbeholder os ret til, at afvise hele eller dele af bestillinger, hvis produkterne ikke er omfattet af bevillingen fra den pågældende kommune.
Hvordan kan jeg betale?

På MitLiv.dk kan du benytte de mest gængse betalingsmetoder:

For private kunder kan du betale med:

  • Dankort
  • VISA-Dankort
  • VISA og VISA Electron
  • Mastercard, Maestro, JCB, American Express
  • MobilePay

  • Hvad er leveringstiden lige nu? Mitliv.dk har en leveringstid på 1-4 hverdage fra vi har registeret din bestilling, men langt de fleste ordrer forlader vores lager samme dag ved bestillinger modtaget inden kl. 13:00 og hvis varen er på lager. Vælger du pakkeshop er leveringstiden 1-2 hverdage.
    Levering til pakkeboks m.fl.

    Når du handler på mitliv.dk har du mulighed for at vælge imellem flere forskellige leveringsformer. Du kan blandt andet vælge levering uden omdeling som leveringsmetode. Med denne leveringsmetode, kan du hente din pakke hvor og hvornår det passer dig bedst.

    - Fordele ved at vælge levering uden omdeling:
  • Du undgår at din pakke leveres, når du ikke er hjemme.
  • Du kan vælge mellem flere end 1.200 udleveringssteder.
  • Vælg fx. en pakkeboks, der er tæt på dig. Ligegyldigt hvor du er i landet.
  • Pakkeboksene er åbne 24/7 alle ugens dage.
  • Lavere fragtomkostninger (gratis over 300 kr.)
  • Hurtigere og fleksibel levering, omkring 1-2 dage i stedet for normal levering på 1-4 hverdage.
  • Hent din pakke der, hvor du handler. Hurtigt, nemt, tidsbesparende og praktisk.

    Du har mulighed for at afhente din pakke på posthuse, pakkebokse og forskellige butikker i dit lokalområde. Med andre ord - du kan altid afhente din pakke tæt på hvor du bor.
  • - Sådan vælger du levering uden omdeling på mitliv.dk

    I forbindelse med indtastning af informationer på din bestilling, får du mulighed for at vælge "Pakkeshop" som er levering uden omdeling. Leveringstiden på denne leveringsform er 1-2 hverdage og du har mulighed for at vælge mellem flere end 1.200 udleveringssteder.

    Den blå prik står automatisk i "Pakkeshop" da dette er den hurtigste og billigste leveringsform for dig. Ønsker du andre leveringsmuligheder flytter du blot den blå pril. Ved valg af "Pakkeshop" skal du indtaste dit mobilnummer og du vil få en SMS med afhentningsoplysningerne.
    Når du har valgt "Pakkeshop" kommer nedenstående felt frem og du får derefter mulighed for at indtaste det postnummer, hvor du gerne vil afhente din pakke. Du kan altså sagtens vælge et andet postnummer end dit eget. Indtast postnummer og klik på "Søg pakkeshops".
    Efter du har klikket på "søg" kommer der en liste med afhentningssteder frem. Vælg det sted, hvor du ønsker at afhente din pakke og klik på "næste trin" og forsæt derefter din bestilling. Kan du ikke finde den ønskede pakkeshop? Så klik da på "Post Danmark - pakkeshop" og søg igen på postnummer.
    - Spørgsmål og svar om levering uden omdeling

    Skal jeg være oprettet eller lign. hos GLS/PostDanmark for at benytte levering til pakkeboks?
    Nej, du behøver ikke at være oprettet hos PostDanmark for at kunne afhente dine pakker andre steder end på din hjemmeadresse. Alle kan hente deres pakker i pakkebokse, på posthuse eller i forskellige butikker.

    Kan jeg hente pakker andre steder i Danmark?
    Ja, du kan afhente dine pakker i hele landet. Det kræver blot at du kender postnummeret på hvor du gerne vil afhente din pakke.

    Får jeg besked, når jeg kan afhente min pakke?
    Ja, du får besked på e-mail og på SMS såfremt du har indtastet dit mobilnummer ved bestilling, så snart din pakke er klar til afhentning på dit valgte udleveringssted.

    Hvad skal jeg bruge for at hente min pakke?
    Når du skal afhente din pakke, skal du medbringe en kopi af den e-mail eller SMS du har modtaget omkring afhentning. På posthuset vil de ofte gerne se beskeden for at få pakken udleveret og legitimation. Ved afhentning i pakkeboks skal du bruge de koder du har fået tilsendt på e-mail eller SMS for at kunne åbne pakkeboksen.    

    Jeg har fået mine afhentningsoplysninger væk - hvad gør jeg?
    Bare rolig, vi skal nok hjælpe dig. Er du så uheldig at du har fået slettet din e-mail eller SMS med afhentningsoplysninger er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på tlf. 97 93 46 00. Så vil de forsøge at hjælpe dig og finde dine oplysninger frem igen, så du kan afhente din pakke.
    Hvilke lande leverer i til?

    På nuværende tidspunkt leverer vi kun i Danmark.
    Tilmeld nyhedsbrev